یکی ازفامیلهامون گفت: استغفرالله...ودیگه چیزی نگفت.
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام وتسلیت شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام)......
یادمه چندسال پیش تو یه مجلس خونوادگی یکی لطیفه ای گفت درمورد یکی از معصومین (علیهم السلام)البته اهانت نبود ولی واقعا هم نباید می گفت...یکی ازفامیلهامون گفت: استغفرالله...ودیگه چیزی نگفت.من راستش تعجب کردم، بعد مجلس تو خلوت ازش پرسیدم که چرا ناراحت شدی، فلانی که به امام معصوم توهین نکرد؟اون به من گفت:باید احتیاط کنی اگه احتیاط نکنی کم کم به توهین به امام معصوم هم می رسه.
مگه ما جک ولطیفه کم داریم که درباره امام معصوم یا بهشت وجهنم باید جک بگیم؟
راستش هنوز حرفش بعداز سالها تو گوشمه، شاید ازاون حرفهای نابی بود که ازدل براومده بود که هنوز اثرش مونده..
این مطلب رو به خاطراین گفتم که متاسفانه بازارتوهین به امامان معصوم (علیهم السلام)داغ شده واز همه مظلومتر امام علی النقی (روحی فداه)که کم توی اینترنت به ساحت مقدس ایشان توهین نشده....
وقتی توصفحه های اینترنت می چرخی سرت داغ می شه ازاین همه بی تربیتی وبی ادبی ها نسبت به ساحت مقدس ائمه اطهار(علیهم السلام) واز همه فجیعتر وناراحت کننده تراکثراین توهین هاوهتک حرمتها از بچه مسلمونها وبچه شیعهاست.(البته از نوع قدیمی اونها، چرا که یه مسلمون وشیعه واقعی تصور توهین به ائمه رو هم توذهنش نمیاره)
بچه مسلمون بچه شیعه باتوهستم! قصد نصیحت کردن ندارم... بهت دارم یادآوری می کنم.بیدارشووازهتک حرمت امامان معصوم (علیهم السلام)دست بردار....این دوروزه دنیا چقدرارزش داره که در قبال اون خشم خدا وآتش جهنم رو می خری؟ گیریم چندروزی صفحات اینترنتی شما پررونق شد وخیلی ها به به وچه چه کردن!آخرش که چی؟
از امام صادق (ع)پرسیدند:آیا فقط امام حسین (ع)کشتی نجاته؟ فرمودند: خیر، همه ما اهل بیت کشتی نجات هستیم.(یکی از معانی این جمله اینه که حرمت امام علی النقی (ع)با تمام امامها یکیه،یعنی شما با توهین به ایشان به تمام ائمه وپیامبر اسلام (ص)توهین کرده ای.)
بچه مسلمون!ترا چه میشود چرا دنبال یه عده بی دین ولامذهب راه افتادی...چرا آب تو آسیاب دشمن می ریزی؟
خدایا جوونهای مارو که بعضی مواقع جو زده می شن وزرق وبرق صفحات مجازی گولشون می زنه رو کمک کن...اونا نمی دونن که این صفحات مثل عمر ما مجازیه!وبا قاصد مرگ یعنی عزراییل گویی یک روز بیشتر در این دنیا نبودیم واونوقت ما می مونیم وهزرا کار غلط واشتباه وعذاب خداوند متعال که همشون انعکاس اعمال خودمونه. (پناه برخدا از آتش قهر خداکه هیزم اون مردم گناهکاروسنگهای جهنمند.)
خدایامارو به راه راست هدایت کن وقلبهای مارو بر ایمان به خودت، پیامبراسلام(ص)واهل بیت مکرمشان(صلوات الله اجمعین) مستحکم نگه دار...آمین یا رب العالمین..
چند حدیث از امام علی النقی (ع){روحی فداه}:
جبران نقص-1
لِبَعْضِ مَوالیهِ: عاتِبْ فُلانًا وَ قُلْ لَهُ: إِنَّ اللّهَ إِذا أَرادَ بِعَبْد خَیْرًا إِذا عُوتِبَ قَبِلَ
امام على النّقى(علیه السلام) به یکى از دوستانش فرمود:فلانى را توبیخ کن و به او بگو: خداوند چون خیر بنده اى خواهد، هر گاه توبیخ شود، بپذیرد. (و در صدد جبران نقص خود برآید.)
جایگاه اجابت دعا-2
إِنَّ لِلّهِ بِقاعًا یُحِبُّ أَنْ یُدْعى فیها فَیَسْتَجیبَ لِمَنْ دَعاهُ وَ الْحَیْرُ مِنْها
همانا براى خداوند بقعه هایى است که دوست دارد در آنها به درگاه او دعا شود و دعاى دعاکننده را به اجابت رساند، و حائر حسین(علیه السلام)یکى از آنهاست.
خداترسى -3
مَنِ اتَّقَى اللّهَ یُتَّقى، وَ مَنْ أَطاعَ اللّهَ یُطاعُ، وَ مَنْ أَطاعَ الْخالِقَ لَمْ یُبالِ سَخَطَ الَمخْلُوقینَ. وَ مَنْ أَسْخَطَ الْخالِقَ فَلْیَیْقَنَ أَنْ یَحِلَّ بِهِ سَخَطُ الَْمخْلُوقینَ
هر کس از خدا بترسد، مردم از او بترسند، و هر که خدا را اطاعت کند، از او اطاعت کنند، و هر که مطیع آفریدگار باشد، باکى از خشم آفریدگان ندارد، و هر که خالق را به خشم آورد، باید یقین کند که به خشم مخلوق دچار میشود.
اطاعت خیرخواه -4
مَنْ جَمَعَ لَکَ وُدَّهُ وَ رَأْیَهُ فَاجْمَعْ لَهُ طاعَتَکَ
هر که دوستى و نظر نهاییاش را براى تو همه جانبه گرداند، طاعتت را براى او همه جانبه گردان.
اوصاف پروردگار-5
إِنَّ اللّهَ لا یُوصَفُ إِلاّ بِما وَصَفَ بِهِ نَفْسَهُ، وَ أَنّى یُوصَفُ الَّذى تَعْجِزُ الْحَواسُّ أَنْ تُدْرِکَهُ وَ الاَْوْهامُ أَنْ تَنالَهُ وَ الْخَطَراتُ أَنْ تَحُدَّهُ وَ الاَْبْصارُ عَنِ الاِْحاطَةِ بِهِ. نَأى فى قُرْبِهِ وَ قَرُبَ فى نَأْیِهِ، کَیَّفَ الْکَیْفَ بِغَیْرِ أَنْ یُقالَ: کَیْفَ، وَ أَیَّنَ الاَْیْنَ بِلا أَنْ یُقالَ: أَیْنَ، هُوَ مُنْقَطِعُ الْکَیْفِیَّةِ وَ الاَْیْنِیَّةِ، أَلْواحِدُ الاَْحَدُ، جَلَّ جَلالُهُ وَ تَقَدَّسَتْ أَسْماؤُهُ
به راستى که خدا، جز بدانچه خودش را وصف کرده، وصف نشود کجا وصف شود آن که حواس از درکش عاجز است، و تصورّات به کُنه او پى نبرند، و در دیده ها نگنجد؟ او با همه نزدیکىاش دور است و با همه دورىاش نزدیک. کیفیّت و چگونگى را پدید کرده، بدون این که خود کیفیّت و چگونگى داشته باشد. مکان را آفریده بدون این که خود مکانى داشته باشد. او از چگونگى و مکان بر کنار است. یکتاى یکتاست، شکوهش بزرگ و نام هایش پاکیزه است.